Дана 04. 09. 2014. године у Уметничком павиљону „Цвијета Зузорић“ заседао је међународни жири за доделу награде на Другом међународном тријеналу графике.

Жири у саставу:
проф. др Филип Маурер, (Philipp Maurer), историчар уметности и ликовни критичар из Аустрије;
Љиљана Ћинкул (Ljiljana Ćinkul), историчар уметности, кустос Графичког колектива, Србија;
Барбара Мадсен, (Barbara Madsen), САД, добитник награде на Првом међународном Тријеналу графике;

доделио је три равноправне награде Тријенала:

Магда Шплит (Magda Szplit), Пољска
Без назива, линорез, 100 x 78 cm, 2013
Ли Жао (Li Zhao), Кина
Психолошка литијаза – угрушак, литографија 60 x 110 cm, 2013.
Миодраг Млађовић (Miodrag Mlađović), Србија
У вртлогу наде, сува игла, 66 x 98 цм, 2013.

Ова три уметника одржаће изложбу графика у Галерији УЛУС, Кнез Михаилова 37, у току трајања следећег Тријенала.

Магда Шплит (Magda Szplit), ради веома стару технику високе штампе али на синтетичком материјалу, линолеуму; стара тема али у исто време и актуелна тема. Грч лица се може разумети и као реакција на физичку и менталну тескобу која обележава живот човека данас, у новом миленијуму. Супериорно усклађујући идејни концепт са техничком реализацијом, рад ове уметнице се издвојио на овом Тријеналу.

Ли Жао у свом концепту издвојио је пејзаж представљајући га као апстрактни фрагмент ослобођен контекста у којем је човек изгубио своју доминанту улогу. Камен је третиран као део планетарног система интегрисан у карактерне особине језика природе. Тако је пејзаж- фрагмент и део трага сензибилизованих тренутака у којима човек егзистира као хумано биће.

Миодраг Млађовић својим радом у техници суве игле поентира енергију разуђеног записа који и својим називом „У вртлогу наде“ сугерише идејни ток композиције. Слојевито богатство изабране технике гради се цртачком импулсивношћу експресивне поетике.

Такође, жири је посебно похвалио рад Таиде Јашаревић, уметнице из БИХ.

Жири за награду Графичког колектива у саставу:

Љиљана Ћинкул (Ljiljana Ćinkul), историчар уметности, кустос Графичког колектива, Србија;
Барбара Мадсен (Barbara Madsen), САД, добитник награде на Првом међународном Тријеналу графике;
Лидија Антанасијевић (Lidija Antanasijević), уметник, Велика Британија;

доделио је награду уметници из Литваније, Ирми Балакаускаите (Irma Balakauskaite) за рад Карелиан песма 2, гипсорез, сопствена техника, 100 x 40 цм, 2013.

Награда је самостална изложба у галерији Графички колектив, Обилићев венац 27, у току трајања следећег Тријенала.

Жири за награду Центра за графику и визуелна истраживања АКАДЕМИЈА, ФЛУ у саставу:

Љиљана Ташић, историчар уметности, кустос Центра за графику и визуелна истраживања АКАДЕМИЈА, ФЛУ, Србија;
Тамара Пајковић, уметник, мајстор штампе, Србија;
Мајкл Барнс (Michael Barnes), САД добитник награде Центра на Првом међународном Тријеналу графике;
донео је одлуку да уметник из Пољске Павел Квјатковски (Pawel Kwiatkowski), у току трајања следећег Тријенала, одржи изложбу у Центру, Париска 16, као и да се изведе једна његова графика.

Награђени рад насловљен “У транзицији” својом поруком и начином извођења указује да је Павел Квјатковски савремени стваралац отворен за нов ауторски концепт са добрим увидом у рецентну стратегију визуелних уметности. Својим радом осваја аутономни простор у коме истражује неисцрпне могућности графичког медија, афирмишући његову егзистенцију. Експериментишући под упливом нових медија и технологија истражује однос између графике, фотографије и субјекта.
Тематски фокусиран на људску фигуру, групу људи у разним животним ситуацијама, представљен рад Павела Квјатковског се афирмише убедљивим поетским дискурсом, реферишући се, опоро, на слабе и осетљиве тачке свакодневице у транзицијском друштву.
Убедљив ауторски став, иновативност, поетичност, концепцијско решење дела, омогућило је жирију да једноставно донесе једногласну одлуку.
Такође, жири је похвалио и радове Ањес Делре уметнице из Белгије и Хенрика Кроликовског из Пољске

ТРЕЋЕ MEЂУНАРОДНО ТРИЈЕНАЛЕ ГРАФИКЕ arrow-right
Следећа вест